Bra Fredag :)

Idag har jag pluggat jättemycket :) I alla fall första delen av dagen haha! Den sista delen satt jag vid elevrådscaféet och försökte sno kakor! Det gick nästan. Nej men jag satt och pratade med dom skojjiga människorna som satt där. väldigt skojjiga till och med :O haha
Imorgon ska jag på bio! Fast vi vet inte vad vi ska se haha! Jag och Frida :) Och jag får dessutom inte äta godis! Godisförbud är pest ibland, ganska ofta asså haha. Men jag har bara 3 veckor kvar! Fatta ett helt år utan godis! Respekt!
Jag har tröttnat på Johan Palm. Han börjar bli, jag vet inte hur jag ska uttrycka det, lite tråkig. han väljer inte så bra låtar. Men det är inte bara det. Han sjunger ju inte bra längre! Jag blev helt kär i honom på audition och när han sjöng "Don´t look back in anger" men nu är han jättetråkig! Jag trodde aldrig att jag skulle säga detta haha. Men jag har tydligen insett det nu. Det har många av killarna i skolan försökt få mig att fatta hehe.
Sitter här och lyssnar på Deryck Whibleys version av Morning Glory. Det är så fint :) Man hör verkligen vad hans röst går för. Tänk att jag har lyssnat på Sum 41 i typ 3 år. Längre än jag har varit kär i Queen! Men inget slår Queen. Det finns verkligen inget som slår Queen! Kärlek :)
Det är bara 19 dagar kvar till jul! Fatta vad fort denna termin har gått :) Och jag har hunnit med mer än mina mål till och med! Det har jag aldrig lyckats med. Dessutom har jag terminsrekord i steg: 20 st! För en gångs skulle är jag väldigt stolt över mig själv.
Jag har verkligen tröttnat på detta svenska väder som håller sig kvar över landet i tyo 300 av 365 dagar varje år. Det finns några sommar och några vinter dagar som brukar vara fina. Man för väl nöja sig helt enkelt. Helst av allt skulle man bara vilja åka till Thailand (som jag aldrig har varit i) eller något. Västindien kanske ;) Kunde inte den vackra snön som låg en halv veckan förra veckan få ligga kvar? Snön gör julkänslan starkare och man blir glad av snö! Tänk att vakna upp och så är hela trädgården täckt av snö. Allt känns så isolerat och man hör typ ingenting utanför sin tomt haha! Det är äkta vinterväder! Vi får hoppas på snö till jul i alla fall.
Att vänta på bussen är verkligen tråkigt. I alla fall om man inte har mp3. Jag är helt beroende av musik och skulle inte klara mig utan att lyssna på musik när jag väntar på bussen. När batteriet dör, dör jag också. Det känns så i alla fall. Då blir tiden att vänta på bussen jätteseeeg. Nu har jag alltid Alexander som åker samma väg en bit. Han brukar skippa två bussat för att jag inte ska behöva stå själv haha. Jag slipper i alla fall slösa på mitt mp3-batteri xD Nej, men vi brukar stå och prata om intressanta och inte fullt så intressanta saker i en kvart innan bussen kommer på morgonen och tjugo minuter på eftermiddagen. Jag ser jätteofta folk som sitter och läser på busshållplatsen och på bussen. Jag kan inte läsa när jag sitter på en buss. Då börjar jag alltid bara lyssna när andra sitter och pratar eller något. Jag kan helt enkelt inte koncentrera mig. En grej jag brukar ha lite problem med är att sitta långt bak när jag är själv. Alla ungdomar sitter alltid där och jag är rädd för dom haha! Jag hatar folk som sitter och glor på en med en sne min. Något annat jag är rädd för är att prata i telefon. Jag verkligen hatar att prata i telefon. De enda personerna jag kan prata med utan att vara nervös eller något är Frida och mamma haha! Jag låter verkligen som en mammagris! Men jag är så himla rädd för pinsamma tystnader och sådant. Därför hatar jag att åka buss själv med någon jag känner halvbra och inte riktigt kan prata med om vad som helst liksom. Det blir alltid pinsamma tystnader. Men jag har börjat bli bra på att bryta tystnaderna, för jag har blivit utsatt för det så många gånger nu haha. Jag brukar alltid sitta och fundera hysteriskt på vad jag ska säga. Men när det har varit tyst tillräckligt länge kan man bara inte komma på något. Ibland blir jag rädd för att säga något för att det har varit tyst för länge. Då sitter jag där och längtar efter att få lyssna på min älskade musik istället.

Jag brukar alltid gå runt och vara myskåt. Hela tiden saknar man någon att mysa med haha. Det låter helt sjukt kanske. Men jag lovar att alla har känt så någon gång. Att kunna få ligga där i famnen på någon och känna sin riktigt trygg. Jag kanske bara sitter och längtar för att det var alldeles för länge sedan haha.
En riktigt mysig film är Notting hill. Den tröttnar man aldrig på, och inte heller Bridget Jones Dagbok. Spikey i Notting hill äger ju allt alltså! Han är så jävla skön hahaha! Och hans fina t-shirts som han har på sina dejter. Jag kommer ihåg att det stod: You´re the most beautiful woman in the world. Fancy a fuck? Hahahahahaha xD Klockren ju!
Är det någon annan än jag som har tröttnat på Guitar Hero? Jag spelade som en jävla idiot för några månader sedan. Jag lyckades komma till Hard men sedan tröttnade jag hehe. Det kunde nog variera lite mer.
Nu ska jag käka något haha hejdå!



Här en fin bild från den halva veckan det var snö! :) <3

Kommentarer
Postat av: frida

Du är söt du <3

2008-12-05 @ 19:34:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0