Konstig dag

Här sitter jag helt ensam med en tomteluva på huvudet. Ibland känner man att man helst av allt bara skulle vilja ha en kram.  Just nu är ett sådant tillfälle. Allt känns bara konstigt och helt fucked up. Ensam och övergiven. Okej inte övergiven kanske, men ensam åtminstone. Och mina händer är dessutom kalla, som vanligt alltså.
ÅÅ nu är den sista kvar av pluggdagarna. Imorgon är det fucking lucia-tåget och lucia-loppet. Asså vem kom på idén med ett "lucia-lopp" liksom? Weird. Jag tycker inte att lucia är speciellt kul, dessutom kan jag inte ens jogga. Det är liksom inte min grej. Norea får pusha mig så jag inte dör på vägen. Det kommer behövas, tro mig. På måndag sätts betygen och nästa fredag är det avslutning. Den här terminen har gått så himla fort. Och jag har ändå hunnit mina mål. Helt otroligt. Jag kommer höja mig i minst 3 ämnen :)
Haha nu sitter jag och lyssnar på Johan Palm igen. Egentligen, det enda bra han gjorde i idol var typ "Drugs don't work", "Don't look back in anger" och "You don't know what love is". Kan inte fatta vad jag tyckte förut...
Jag har märkt att jag är jätterädd för att det ska låta som att jag skryter när jag pratar. Jag har också märkt att jag tycker att folk skryter när dom säger att dom är bra på något. Men nu har jag åtminstone erkännt det. Det är en bra början ;) Vad man ska göra åt det vet jag inte riktigt. Man kanske borde stå och glo i spegeln och säga att man duger som man är 100 gånger eller något. Det är vad folk säger att man ska göra när man har dåligt självförtroende, men detta är väl ganska likt. Eller?
Igår upptäckte jag ett nytt band: Trivium. Jag har verkligen börjat älska när folk growlar. Det är så jävla skönt! Underbart!
Jag saknar dessa dagar så vi brukade growla hela proud mary. Eller, egentligen var det väl mest Adde som growlade och vi andra, ja vi... stod där och försökte så gott det gick haha (det blev alltså inte speciellt bra). Men jag har aldrig hört en tjej growla bra så jag behöver väl inte känna mig allför dålig på det.
Idag på kören satt jag och kollade på johans fingrar hela tiden! Han satt typ och improviserade melodier på gitarren mellan varje låt. Han är så musikalisk :D Jag blir helt faccinerad. Inte nog med det, han sjunger asbra också :) han är den bästa musikläraren ever! :D
Ibland är det verkligen skönt att prata ut med någon som vet hur man känner sig och kanske har varit med om någon liknande. Det har verkligen hjälp mig den senaste tiden. Man blir lite gladare när man inte är nere i skiten helt själv.
Idag åt jag pannkakor. Det gör vi varje fucking torsdag. Jävla fetto-familj haha! Men det är gott :D
OMG imorgon är det idol-final. Inte för att det är speciellt intressant. Men Kevin måste vinna för Alice suger! Dessutom bryts mönstret om hon vinner. Det har varit varannan kille varannan tjej som har vunnit hittills. Nu är det en killes tur!
Det var verkligen synd att Robin åkte ut. Han verkade ju fatta grejen med idol. Han utvecklades och det är väl det som är meningen?
Nu dammsuger mamma i detta rum så jag hör inte ett piss faktiskt haha! Bara så att alla vet så är golvet rent nu!
Nu orkar jag inte skriva mer idag. Vi hörs kanske imorgon ;) pussar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0