Lazing on a Wednesday Afternoon



Jag gissar att du nu tänker: "Fan vilken misslyckad bild!". Jag förstår dig precis. Det var vad jag tänkte när jag såg den första gången. Men när jag suttit där i trädet med kameran framför ögen och analyserat bilden är jag ärligt talat nöjd. Allt förutom det närmsta tinget är totalt klart, vilket gör det hela så häftigt. Jag är absolut nöjd!

Äntligen, äntligen, äntligen är tyskan helt klar! De sista nationella proven avklarades idag. Skrivuppgiften gick jättebra! Tror jag i alla fall. Det kändes så, om man ska gå efter magkänslan så att säga. Jag blir inte alls förvånad om jag får ett MVG! Det känns bra.
Den sista Falun-resan. På måndag bär det av. Gud vilken sorglig känsla man kommer få när man kliver på bussen fredagen samma vecka. Inget mer Falun, inget mer sova alldeles för lite utan ligga och fnittra hela natten istället.
I början var Falun-resorna inte alls kul faktiskt. Första gången jag var där blev det stor fight i vårat rum. Vi sov där, sex personer och det blev ett bråk alla mot en. Kan man säga... Det blev helt kaos och det hela slutade med att hon bytte rum om jag kommer ihåg rätt. Det var riktigt jobbigt.
You take my breath away. Introt är helt fantastiskt. Vilken stämarbete de har gjort! Det är nog en av deras bästa låtar. Så perfekt och välgjord. Vilka fantastiska musiker. Queen är verkligen bäst.
Kan man sakna någon man aldrig träffat? Den där personen man skriver hemliga lappar tillsammans med. Man ringer och säger först inte vem man är, men ändå listar den andre ut vem man är direkt. De flesta helgerna tillbringar man tillsammans, man sover över och hittar på massa kul. Hemligheter är inget hinder, man berättar allt för varandra. Alltid är det sanningen som styr samtalsämnet och inte ens vita lögner är tillåtna.
Den där vännen vill jag hitta. Jag kanske låter girig och kanske till och med riktigt girig. Jag borde absolut vara nöjd med allt jag har och det är jag! Absolut. Jag har de bästa vännerna man kan tänka sig, men den DÄR bästa vännen. Det är kanske ännu en person som endast kan synas på TV eller i film. Eller så kanske jag till och med har fått detta från TV och film! Men det är så jag känner. Jag tror dessutom att mitt självförtroende skulle bättras på en hel del om min önskan gick i uppfyllelse.
Är inte ordet Friend väldig fint? Alltså, inte bara betydelsen utan även själva ordet. Jag upptäckte det nyss själv. Det ser ut som ett vitt och gult ord på något sätt. Glädje och sommar tänker jag då och kliar mig lite snabbt i huvudet.
Jag ser alla bokstäver mer olika färger. A är till exempel en svart bokstav. B är gul, C är ljust gul, D är brandgul, E är gul och F är ljusgrön. G är en blandning av lila och rosa. H är typ vin röd, nära röd. I är vit och J är ljust ljust rosa. K har samma färg som ett granbarr ungefär, möjligtvis en aning ljusare. L är lite silver, kanske ljust grå. M är rosa och N är lila. O är mörkt mörkt blå, P är röd, R är riktigt blodröd, S är blå, absolut havsblå. T är en mörkare version av barrgrönt, U är ljust lila, V är beige, W är ljust brun, X vet jag inte riktigt, kanske mörkgrått, Y är typ skär, på gränsen till rosa, Z är brandgul, Å är mörkblå, Ä är svart med beiga prickar och Ö är helsvart. Där har du alfabetet i ett annat perspektiv.

Jag längtar till Leksand. Det ska bli så kul att tillbringa ännu en helg där, det är liksom en underbar känsla att bara vara där. Jag har så många minnen därifrån. Leksand är verkligen ett ställe jag kan tillbringa en hel sommar på. Helst skulle jag ta med mig några kompisar, men det är faktiskt inte ett måste för mig. Om vi skulle bo i Ullvi som vi alltid gjorde förut skulle jag klara mig, absolut.
Ibland tror jag inte att killar fattar vad tjejer menar med att de vill ha känsliga killar. Tjejer vill inte ha en kille som gråter när de är ledsna, inte för att det är något fel med det. Men tjejer vill ha en kille som vågar visa att de tycker om någon och som vågar säga det rakt ut. Det är en modig kille.
Jag är totalt handikappad. Jag kan inte ens gå normalt i trappor! Den där jävla sträckningen stör mig så! Jag missade träningen idag och så kan jag knappt röra mig. Det är asjobbigt!
Idag tog jag ner gamla skrivhäften jag skrev i i låg och mellanstadiet! Det var skitkul att läsa igenom.
I ett av häftena hade jag skrivit ner vårtecken som vi var ute och letade efter med våra faddrar. Jag skulleskriva hackspettsbo. Haha gissa hur jag stavade det: Haxpettsbo. Hahahahahaha! Pappa skrattade ihjäl sig när han läste det.
Jag saknar verkligen de där gamla skolavslutningarna när vi gick till kyrkan. Just då när det liksom hände gillade jag det inte speciellt mycket, men nu inser jag hur mysigt det var. Synd att vi inte fortfarande gjorde sådant.
Sommar! <3
Nu ska jag sova, god natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0