Sommarlov, Sometimes goodbye is a second chance



Den här bilden tog jag i somras när jag sprang runt i trädgården med våran digitalkamera. En av de bättre faktiskt.
Den dagen var en riktig sommarlovsdag. Ledighet och åter ledighet. Mamma fixade i trädgården och jag sprang runt där och var... ledig!
ÅÅ sommarlov! Ledig! Kompisar! Bada! Schteeka i solen! Sova på trampolinen! Äta smultron och jordgubbar! Jag skulle göra vad som helst för att få en liter jordgubbar för mig själv just nu. Okej, kanske skulle jag gå med på att ge bort en haha. Eller, nej förfan! Jag är sååå sugen på jordgubbar. Kolla så gott!



Imorgon är det  nationella proven i matte! Jag har pluggat på det i mer än fem timmar! Nu har jag helt enkelt tröttnat och är faktiskt nöjd med mitt eviga läsande och tänkade. Dags för lite kul!
Idag var jag och Josefin ute i vakten och hjälpte Jakob, Petter, Patrik och Calle med musiken. Det behövdes! Haha! Nej jag skojjade bara, men det var jättekul. Jag och Jakob flummade på golvet och jag sjöng med Calle när Petter och Patrik spelade och Jakob hoppade runt och grejade. Min lilla hoppetossa!
Det är så mysigt att flumma och busa med Jakob. Jag har alltid kul när vi umgås. Han får mig att känna mig duktig och speciell och bra på alla sätt och vis. Han är så fin. Egentligen fattar jag inte varför någon tycker om mig. Jag ser inget bra. Det är verkligen så! Men Jakob gör det! Han tycker om mig, vilken underbar lite själ.
ÅÅ, jag sitter och lyssnar på "Losing you" av Dead by april. Robinson-låten om du vet vilken det är. Den är så underbar!
Jag har nog lyssnat på den kanske tio gånger nu. Haha!
Jag har inte kollat på One Tree Hill på flera veckor! Vad duktig jag är haha. Mitt beroende kommer nog tillbaka så fort jag ser ett avsnitt, men jag är faktiskt inte så sugen på att kolla på det just nu. Bra jobbat Ellinore!
I sommar ska jag äta upp Jakobs körsbär. Precis som jag gjorde förra sommaren! Det var så gott!
Ånej, en mycket hemsk tanke slog mig nyss. Tänk om jag och Jakob tappar kontakten? Det vore så jävla hemskt! Vi får se till att det inte blir så. Jag orkar inte förlora fler kompisar nu. Speciellt inte en så bra vän som Jakob. Han är typ den fantastiskaste människan som finns! Å, älskade lilla Jakob!
Nu får jag en sådan där klump i magen. Trots att jag har pluggat matte i över fem timmar känns det dom att jag inte kommer kunna någonting på provet imorgon. Jag måste läsa igenom allt igen, annars kommer jag inte kunna sova i natt haha! Typiskt.
Jag längtar till efter provet imorgon. Jag hoppas att jag kan allt och att det går jättebra. Jag känner mig jättenervös innan matteprov. Det är alltid så. Det känns som att jag måste göra bättre ifrån mig än vad jag kan. Som att jag inte har pluggat tillräckligt, trots att jag liksom ska kunna det här! Det här har jag pluggat i nio år! Matte, som jag tyckte så mycket om innan jag hamnade i kunskapsskolan. Då blev det svårt och jobbigt. Glöden i matten dog ut.
Om det ska gå bra på provet måste jag nog gå och lägga mig nu. Sömn vore en ganska bra idé tror jag haha.
God natt! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0