Mighty wings, I'm all to blame

Jag kollade alldeles nyss på Top Gun med familjen. Den är helt underbar. Speciellt när de spelar beachvollyboll med bar överkropp! Det är nice ;) Tom Cruise var grymt het en gång i tiden. Nu är han bara... gammal. Åtminstone för gammal för mig hehe. Filmen är i alla fall grymt bra. Starkt rekommenderad!
Idag har jag faktiskt utnyttjat trampolinen i åtminstone en timme. Det första jag gjorde efter frukosten var att gå ut, hoppa lite och sedan näst intill somna i solen. Jag älskar att bara ligga och fundera över livet på trampolinen. Jag brukar ligga där på sommarlovet och kolla på molnen och bara fundera på vad jag ska göra resten av dagen. Det slutar oftast med att jag ringer en kompis eller går och badar haha. Ibland lägger jag mig bara på gräsmattan och schteeker i solen. Jag älskar den där känslan av att solen verkligen steker huden. Alldeles lagom värme, precis så att man inte svettas ihjäl haha. Och om det blir för varmt kan man ju alltid ha vattenballongskrig på trampolinen! Jag kommer ihåg när jag, Johanna och min lillebroder Eric hade vattenballongskrig i somras. Eric tyckte det var orättvist att vi var två mot en och dessutom var vi tre år äldre än han haha.
Skola imorgon! Nej! Jag hade precis vant mig vid ledigheten. Jag har inte pluggat något alls. På hela lovet! Det är ju helt sjukt! Och jag som ska redovisa tre steg den här veckan! I alla fall två. Om jag blir av med svenskan så snart som möjligt har jag i alla fall mitt slutbetyg färdigt. Ett mindre ämne att oroa mig över. Sedan har jag ju fem ämnen jag ska höja mig i också! Jag måste verkligen snacka med Solveig om steg trettiofem i tyskan. Aldrig att jag hinner med att skriva en novell! Vem hinner det över huvud taget? Om jag får MVG på nationella proven slipper jag nog. Hoppas jag...
Engelskan däremot. VG på nationella proven bådar inte gott för mitt starkt eftertraktade MVG. Som tur är är Malin en förstående person, men där slipper jag aldrig undan med bara steg trettio redovisat! Aldrig i livet. Nu måste jag ta tag i det här! Jag känner mig som en... latmask! Den här veckan gäller det pluggpluggplugg!
Ooh shit, det är bara tre veckor innan Falun! Ajajaj. Jag har knappt börjat med bilden och jag måste laga mat för att träna inför Falun, jag har inte ens någon att laga mat med! Och jag måste göra klart kursen tills på fredag, på VG-nivå. Annars kan jag nog säga hejdå till minst VG i allt. Ajajaj! Panik! Jag måste dessutom göra massa skisser till slöjden och jag måste göra minst tre steg till i matte. Annars klarar jag inte VG! Och vi måste välja låt till covern på musiken.
Nu har jag precis skrivit tolv rader om skolan haha. Vilket högst intressant ämne jag valde.
Efter allt slit den här veckan får jag i alla fall en grym belöning. Patrik ska komma hit, ännu en gång. Det är faktiskt tredje gången på tre veckor. Det måste vara rekord! När vi umgås lyckas jag helt glömma allt skolarbete för en natt. Det är skönt, för oftast blir jag stressad så fort jag inte pluggar. Och ofta i skolan också. Och när jag blir sådär jättestressad får jag en sådan panik att det inte finns en möjlighet att kunna koncentrera mig på skolarbetet. Det enda kan lyckas göra då är att sitta i ett hörn och skaka och tycka synd om mig själv för att jag är så korkad att inte plugga haha! Smart taktik!

Jag tror att jag skulle behöva gå på bio snart igen. Det får mig lugn. För då kan jag inte åka hem och plugga haha. Då måste jag sitta kvar där tills filmen är slut och då kan jag lika gärna njuta av filmen och mörkret.
Något annat jag tror skulle dämpa min lättutlösta panik är att träna mer. Det hjälper mig båda fysiskt och psykiskt. Jag mår jättebra av att träna. Speciellt efter när man känner sig duktig efter ett långt pass karate! Man sitter där i bilen och svettas som en gris haha, men då har man åtminstone vart duktig och ansträngt sig tills man nästan spyr. DÅ känner jag mig duktig.
Jag har faktiskt gjort upp ett träningsprogram till min dagliga trampolinhoppning. Vad jag ska göra tänker jag inte informera dig om, för det låter nog ganska klent haha, men det är en början. Om det inte räcker är programet nog utvecklat inom kort.
Trampolin är verkligen ett roligt sätt att träna. Det tränar nästan hela kroppen. Även om man inte direkt använder armar och händer så mycket kan man känna sig matt i armarna efter ett långt träningspass på trampolinen. Man vevar som fan, men det tänker man ju inte på!
Jag kommer ihåg hur kul det var att träna det på riktigt. På riktiga trampoliner. Det var tider det. Jag kommer ihåg hur vältränad och smal jag var på den tiden. Jävla klena magmuskel! Det var en jobbig dag då jag insåg att en av mina magmuskler faktiskt hade brustit. Det gjorde så fasligt ont när jag tränade magen! Usch ja, så ont det gjorde.

Sommarkvällar är verkligen det bästa som finns. Ledighet, värme, ofta bra sällskap och perfekta solnedgångar. Även om sommarlov är så grymt jävla underbart! Man känner ingen som helst press på sig själv. Man behöver inte göra något alls. Sommaren är den tidpunkt på året då jag känner mig duktig, även om jag inte gör någonting alls. Jag hittar någon sorts ro hos mig själv som gör att jag kan slappna av fullt ut. Helt fantastiskt. Åååå sommar! Jag älskar sommar! Jag vill ha sommar nu! Vattenkrig, hoppas trampolin och schteeka i solen hela dagarna! :D
Nu är det dags för den långa vandringen uppför trappan och mot mitt rum. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0