1 april 2009

Vilken dag! Vilken dålig dag! Vilken SEG dag! Det finns inte ord som beskriver hur seg denna dag har varit. Den första april tvåtusennio.
Den enda roliga händelse jag var med om idag var alla luffarschacksmatcherna jag spelade. Jag har helt och hållet fastnat i trenden "Luffarschack", som går över hela skolan haha. Jag kommer ihåg när jag alltid ville köra det med farmor när jag var liten, så nu är jag ganska bra på det. Man lär sig nya knep och utvecklas hela tiden haha. Det låter som ett Pokémon-spel eller något!
Tänk om du bara kunde förstå vad du gör mot mig, hur mycket det sårar mig att du inte längre bryr dig ett dugg.
Måste livet vara fullt av besvikelser, i alla fall mitt. Och måste man alltid prestera och vara på topp. Varje dag? Varje timme? Varje minut? Man orkar inte hur mycket som helst. Min kropp och själ har tagit nog med stryk nu. Jag har tröttnat på all press jag känner varje dag. Jag orkar inte försöka imponera på alla längre. Det låter helt fel, men jag känner mig pressad över att jag hela tiden behöver imponera på alla för att de ska tycka om mig. Jag vågar inte göra misstag och det gör mig rädd att mista allt jag har.
Jag är så rädd att våga lita på folk. Efter allt som har hänt mig de senaste åren är jag rädd att bli sviken igen. Speciellt på killar...
Jag är rädd att jag måste logga ut nu, jag och pappa kom överens om att jag skulle gå och lägga mig en halvtimme tidigare än vanligt. God natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0