United States of Ellie

Idag när jag gick hem från bussen tog jag såklart vägen genom skogen. När jag stod högst upp i backen på väg ner mot mitt hus kände jag ett litet hopp väckas inom mig. Jag stod stilla en stund och tänkte: "This is my kingdom". Den känslan, den kändes så konstig, men på ett bra sätt. Solen sken som aldrig förr och vädret var bara helt perfekt. Man blir så glad av solen på våren!
Nu har mitt påsklov börjat. På grund av mitt onda huvud har jag fått tillåtelse att stanna hemma imorgon. Jag ska faktiskt åka till doktorn också. Det är på tiden att vi hittar det där felet som vägrar släppa mitt huvud. Jag kan aldrig koncentrera mig i skolan längre. Det enda jag gjort den här veckan är väl att spela luffarschack. Fast mitt musikprov har jag fått tillbaka också. Jag fick MVG! Fatta vilken lycka. Nu känner jag mig värd ett långt påsklov och jag ska faktiskt plugga lite också. Några redovisningar veckan efter lovet ska jag väl klara av i alla fall. Jag gjorde nästan ett helt steg i svenska idag faktiskt. Jag läste en novell om en pojke som blev arg för att affären han alltid brukar köpa sin favoritglass i har bytt ut hans favvoglass mot en vuxen glass med romrussin i. Stackars barn. När jag läste den började jag tänka på sommarlovet. Gud vad skönt det ska bli med sommarlov! Och det är inte alls långt kvar heller. Jag tror att det är ungefär åtta till tio veckor kvar.
Nu greps jag av någon sorts panik. Tip veckors pluggande! Kommer jag ens hinna vad jag måste? Om det går bra på nationella i tyska kan jag få slippa det sista blocket vilket innebär att skriva en novell! Där slapp jag fem steg! Skönt. Jag får nog ta det där med min tyskalärare. Då blir det bara tio steg kvar! Jag kommer hinna, helt fantastiskt.
Nu slog det mig: KURS! Vi har en hel kurs till efter den här och jag kan inte ens komma in på mina filer. Fan också! Jag visste väl att det var för bra för att vara sant...
Jag har nog aldrig hört en låt som handlar om en person som är stressad över skolan. Det låter som ett hyffsat ovanligt ämne. Det skulle kanske kunna vara något faktiskt.
Jag kollade på American Pie en liten stund idag. Min lillebror satt och kollade och ni vet ju hur lätt det är att låta bli att kolla på något så hysteriskt kul!
Det var Beta House. Det är nog den bästa, men absolut den snuskigaste. Det flesta filmer har en handling baserad på något som liknar en riktig händelse. Vem fan har då råkat ut för allt, eller ja till och med något, av det som händer i Americn Pie-filmerna? Stackars jävel.
Jag skulle vilja ha den svenska lag-boken. Det vore coolt att läsa den faktiskt, man skulle nog lära sig ett och annat. Jag fick den idén när jag idag diskuterade en lag med Josefin och Erik. Det handlade om brev och sånt, så det fick mig att tänka vidare på det som händer i "Ondskan". Så jag frågade pappa hur det verkligen var när jag kom hem. Jag hade delvis rätt. Det visade sig också att vi hade en bokserie, på fyra böcker, som handlar om svenska lagar. Alla fanns förvisso inte med, men de "vardagligaste". Dessa böcker heter nämligen: "Vardagens juridik". Jag började ögna igenom dem idag och det var ganska intressant.

För att få en så lång natt som möjligt ska jag nu gå och lägga mig och hoppas att morgondagens sjukhusbesök inte blir långvarigt. Det enda jag vill är att denna huvudvärk ska sluta störa mig i mitt skolarbete.
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0