16 februari 2009

Jag kollade nyss på Führerens elit. Fyfan vad bra den var! Den var så djup och stark. Verkligen gripande.
Den handlar om en kille som heter Friedrich. Han är en grym boxare och blir därför värvad till en skola (nazistskola), vilket inte hans far tycker om. Men han förfalskar hans faders underskrift och åker dit. Där får han flera nya vänner och blir poppis eftersom att han ska representera skolan i boxning. Skolans regler är såklart ashårda och det enda lärarna egentligen vill göra är att förnedra eleverna. Det är så himla hemskt. Jag älskar sådana filmer!
Filmen var en del av min tyska uppgift. Jag ska skriva en recension också. Nu måste jag fan komma igång med det här. Jag har tio steg kvar den här terminen. Eller, egentligen blir det bara två, men det är ju hela block. Det är projektstegen som är viktigast och de stegen jag behöver göra.

När jag vaknade imorse kunde jag känna andan långt där borta. Om jag inte hade munnen öppen var det näst intill omöjligt att andas. Det här bådar inte gott, vi ska åka till alperna om några dagar bara.
Paniken väller upp inuti mig när jag tänker på det. Paniken över att bli frisk. Blir jag inte frisk kommer bussresan blir en större pina än den borde ha blivit. Ett och ett halvt dygn på en buss. Inget paradis när man är sjuk.
Vi kommer åka igenom tre länder innan vi kommer till Italien. Danmark, Tyskland och Österrike. Tänk vad mycket vi kommer se. Det kommer nog bli kul!
Sitter och lyssnar på Sum 41. Ett av de bästa banden i hela världen. Jag blev helt såld på deras musik när Sara lät mig lyssna i sjuan någon gång. Tre år. Tänk att jag inte har tröttnat än haha. Jag brukar alltid bli helt beroende av nya band jag hittar och sedan tröttnar jag efter några veckor. Det betyder att det här Sum 41 gör riktig musik. I can feel it in my fingers.
Nu ska jag bege mig upp till min säng. God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0