2 februari 2009

Ännu ett träningspass utan dess like, ja eller, ganska lik de andra träningspassen förutom att man nu skulle kunna gissa sig att jag faktiskt har tränat karate. Blåmärken på armar och ben, röda blodfläckar på min gi från någon mesig liten stackare och träningsverk från dagen idrottslektion i skolan. Inget går upp mot en hårt träningspass som slutar med blod! Haha!

Imorgon är det Nationellt prov. Skräcken sprider sig i min kropp, men det jag är mest rädd för är att jag ska få ett migrän-anfall och inte kunna gå till skolan, på grund av stressen. Det går nog bra, men det är svårt att inte vara spänd inför ett prov. Jag har nog aldrig kännt mig helt lung inför ett prov...

Ibland när jag drömmer en helt perfekt dröm och mamma väcker en precis innan det allra bästa ska hända, brukar jag ligga kvar i sängen och tänka ut vad som händer härnäst i drömmen. Om man missar det lyckliga slutet i drömmen får man väl göra sitt eget lyckliga slut. Tänk om det vore så enkelt, att man kunde bestämma vad som skulle hända. Det vore nog inte så kul. Ingen spänning och inget nöje att leva, allt vore bara en enda lång förbestämd händelse. Som en bok ungefär. En uttänkt idé, förutsägbar och tråkig. Men ibland önskar man nog att det hade varit så, om det närmar sig ett prov som man skulle vilja få avklarat så fort som möjligt. Gärna bestämma att man får ett MVG redan innan.
Ibland väntar jag mig för mycket av andra, att de ska göra mig glad när jag egentligen skulle kunna hjälpa till lite själv. Det är något jag borde tänka igenom, att ge mer. Men det bästa jag vet är när killar tar initiativet :D Man känner sig så uppskattad och omtyckt. Som att man faktiskt betyder något.
Sitter och lyssnar på Dancing Queen, från Mamma Mia-filmen. Happiness, only happiness. Haha som igår alltså. Gud vad kul de måste ha haft när de spelade in den. Det skulle jag också vilja göra! Spela in en film, en riktig komedi. Tänk hur många fel man gör haha. De skrattar säkert tills de dör.
 
Kom nyss ur duschen. Jag har faktiskt lärt mig att duscha fort. Eller fortare än förut. Då brukade det ta ungefär trettio minuter haha. Hela duschstunden brukade sluta med att jag satt ner i badkaret, men nu har jag lärt mig att man inte alltid behöver sitta ner :P Så nu tar det kanske fem till tio minuter! Vilket framsteg.
Nu måste jag gå och lägga mig och läsa! Läsförståelse-prov imorgon! :O Bye! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0