8 februari 2009

Sitter och glor på väggen som vanligt. Väggen är fin. Vit med småsmå prickar på. En gång när vi skulle måla om trappräcket blev det fel färg. Vi trodde att det var samma vita färg som i sovrummet, ja vit verkligen! Typ svagt svagt pistagegrönt som lyste upp hela trappan. I ett av hörnen såg det ut som tresmaksglass, pistage, vanilj och choklad. Det blev jättefint!
Igår bakade jag negerbollar. Det är så gott! Negerbollar och tårta är det enda jag kan baka. Och smulpaj förstås. Men receptet har jag tappat bort, det blir lite svårare då.
Igår blev jag väldigt motiverad till att göra mitt liv bättre. Mitt självförtroende är inte på topp just nu, det beror troligtvis på allt som hände i sexan... Men nu ska jag ta tag i det själv och jag ska börja med att starta om genom att klippa mig. Jag tror att jag har bestämt mig nu. Jag kommer säkert gå runt och vela många gånger till, men det vore kul med en förändring. Jag har haft såhär långt hår sedan jag var typ sju år. Fy fan vad tråkigt egentligen! Nu är det dags för en makeover!

Jag har funderat jättemycket på döden nu på sistone. Jag har kommit fram till att jag inte är rädd för att dö, men att torteras till döds. Som att till exempel brinna inne eller svälta ihjäl.
Jag vill absolut inte dö, verkligen inte. Men, jag vill veta vad som händer sedan. Vad händer med oss när vi dör? Hamnar vi i Nangihjala hos Skorpan och Johathan? Hamnar vi i Paradiset? Ligger vi bara där i jorden och gör ingenting. Lever vi bara nya liv efter döden? Jag kanske blir en ko i nästa liv. Jag kommer ihåg att jag och Frida låg på hennes trampolin och funderade över det där. Vi såg upp på den blåa sommarhimlen. Frida trodde att hon skulle bli en ekorre i nästa liv, men jag kommer inte ihåg vad jag skulle bli. Tänk om man, när man dör, får ställa sig i en kö till en disk. Där bakom disken står Gud och skickar folk vidare. Man får välja själv vart man ska och man får välja mellan fyra olika alternativ: ett nytt liv, Paradiset, Nangihjala eller att bara ligga där i jorden (okej, där tog min fantasi slut haha). Jag skulle nog välja ett nytt liv, eller kanske Paradiset. Men ett nytt liv vore nog bäst, för vad händer med en efter Paradiset? Man kanske slutar åldras där och så får man bo där tills, ja tills vad? Solen i Paradiset slocknar? Krångligt.

Kommentarer
Postat av: Xaro

måste nog säga att jag tror att inget händer när man dör, jag tror bara att själen försvinner med kroppen. Inte så kul att tänka så men det är vad jag tror

2009-02-08 @ 17:06:39
Postat av: Ellinore

det vore väldans tråkigt, men det kanske är så... vem vet? tro vad du vill Jakob!! vad söt du e :D ;)

2009-02-08 @ 17:13:32
URL: http://loveofmylife.blogg.se/
Postat av: Xaro

hmpf. ja kanske får göra en blogg åt dig någon gång då när ja lärt mig att programmera liet bättre

2009-02-08 @ 17:21:02
Postat av: Ellinore

JAA :D Titta vad snäll du är, fatta hur mycket jag tycker om dig Jakob! :D ;D

2009-02-08 @ 17:24:03
URL: http://loveofmylife.blogg.se/
Postat av: piggelin

eller så har vi människor ingen själ, inget "medvetet val" elr liknande.

att besluten fattas automatiskt, utav dom erfarenheter vi har.

och att "medvetandet" bara försvinner när hjärncellerna slutar att skicka signaler till varann...

2009-07-21 @ 21:56:14
URL: http://hataallabloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0