Sjuk...

...eller, i alla fall har jag en faslig huvudvärk! Om man ska se vad som händer imorgon kan jag direkt stryka skola från listan.
Idag släpade jag mig till skolan trots min huvudvärk och feber. Nu dunkar det i huvudet så jag tänker snart lämna datorn och baka negerbollar istället. 
Idag var det Nationellt prov. Det gick ganska bra tror jag. Jag skrev en novell som handlade om en kille vid namn Andreas. Han var sexton år och bodde i en lägenhet med sin mamma och bror. Hans föräldrar var skilda och han bodde mest hos sin mamma. Just denna kväll var han bjuden på fest uppe på taket i samma lägenhet som han bodde i. När han kom dit hamnade han i en ring där de skickade runt en hemmarullad och när den kom till honom tvekade han först, men tog sedan ett bloss. Dumt gjort kan jag lova. Väldigt dumt. Det var nära att han hoppade från taket men några killar hann stoppa honom i sista sekunden. Jag döpte den till "En oskyldig, men olycklig fest". Undrar om det passar...Nu är det i alla fall för sent att ändra! Haha!

Sorg och saknad sprider sig i min kropp. Det känns som att det fattas någon i mitt liv. Kanske någon jag känner, kanske inte. Jag borde vara nöjd med mina vänner och det är jag, något otroligt. Men det känns som att jag har missat någon. Som att jag har glömt någon liksom. Jag kanske bara inbillar mig... troligtvis är det så det ligger till.

Om två veckor bär det av! Mot Alperna! Fan vad härligt alltså. Skidåkning i sju dagar och sedan bara lata sig på hotellet. Trots att man först måste åka buss i ett och ett halvt dygn lär det nog vara värt det. Å vad jag älskar att åka skidor! Det enda som slår skidåkning är sommarlov och kompisar. Och möjligtvis myskvällar hemma med familjen. Mina kompisar fattar inte varför jag umgås så mycket med min famlj på helgen. Vi umgås aldrig i veckorna så jag vet inte när vi annars skulle kunna liksom. Men mina kompisar och deras familjer verkar inte umgås alls. Vi i våran familj brukar alltid åka på fotboll eller innebandy eller bara åka en sväng med bilen och stanna och fika. Det där med åka bil är roligast!
Jag ÄÄÄÄLSKAR verkligen att åka bil. Det finns inget bättre. Och om lite mindre än 10 månader får jag övningsköra. Det är på tok för långt tid dit, men jag längtar som fan!
När jag en gång blir rik ska jag köpa mig en Corvette. Jag kan se framför mig att jag kör en Corvette på någon gammak landsväg en solig höstdag. Löven blåser av vägen när jag kör i en hejdundrandes fart! Å fyfan så härligt!
Bye <3
Trackback
RSS 2.0