Nice to meet you anyway







Världens perfektaste sommarställe

Nu jävlar. Hemma igen efter en veckas bilåkande. Mm, att åka bil är underbart!
Jag kanske borde berätta lite om semestern, men jag vet inte vad jag ska säga. En vecka i Småland. Lite hos farmor och mycket hos Maith och Mats.
Maith och Mats har världens bästa sommarställe. Det är verkligen helt perfekt! Det är synd att vi inte är där oftare. Jag fick i alla fall träffa Majken, Malin och Axel igen. Första gången på ungefär fem år. Fast ja, jag och Malin fiskade ett tag förra året innan vi åkte till Göteborg och såg Bruce Springsteen.
Denna långa bilresa har jag upptäckt flera nya artister och band. Salem al Fakir var en av dessa fantastiska artister. Vilken röst!
Jag och pappa har kört minst tre olika rock classics skivor där fram i bilen. Eftersom min lilla brorsa är gipsad från tå till röv har jag fått sitta fram hela veckan! Underbart.
Igår satt jag vid pianot i min farmors vardagsrum och skrev lite på en låt. Jag sjöng som fan och slapp kommentarer, skönt. Mamma och pappa brukar alltid säga: "Vad fint du sjunger". Det är ju snälla saker de säger, men jag vill inte ha kommentarer från familjemedlemmar. Det känns mer speciellt om en kompis man verkligen ser upp till säger något bra. Då känner man sig speciell.
På fredag har halva sommarlovet gått, det är helt sjukt. Kan man inte få stanna kvar i drömmarnas sommalov och bara njuta lite längre än väntat? Suck.
God natt folket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0