Some people laugh, some people cry. Hur gör man?

Här sitter jag igen, seger som vanligt och kollar på lite flum med McFly. Jag tror att jag har älskat deras musik i tre år. Mums säger jag bara!
Idag har jag tränat ofattbart mycket. Imorse hoppade jag studsmatta i tio-femton minuter (i sträck alltså) och för någon timme sedan cyklade jag en mil. Okej det kanske inte var såå mycket, men mer än vanligt.
Jag måste börja skriva låtar! Jag blir galen på att jag aldrig lyckas komma längre än till första refrängen. Men man ska inte heller tvinga fram en text, då blir det aldrig bra. Fast jag försöker se till att skriva ner något jag kommer på så fort jag dyker upp i skallen. Vad som helst funkar som anteckningsblock.

Jag älskar stålsträngad gitarr! Dess ljud är absolut fantastiskt.

Jag vill skriva sådana där genialiska texter som bara sitter. Som är... perfekta. Som bara liksom är! De ska liksom vara så bara. Hur gör man?
Nu är det dags för Morden i Midsommer!
God kväll :)

Kommentarer
Postat av: johanna

man heter Joakim Berg :)

2009-07-26 @ 18:28:07
URL: http://meandmusic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0