Åka bil!

Vi ska när som helst sätta oss i bilen och äntligen åka iväg! Det här har jag längtat efter hur länge som helst!
Igår var vi hos min mors gudföräldrar i Solna. De har tre barnbarn som har två barn var och jag fick vara barnvakt såklart. I över en timme gick jag runt med en bebis på ungefär en månad. Han var så himla söt! Man kände efter hur varm man blev över bröstkorgen.
Nu äntligen är allt skolarbete klart! Det känns så grymt skönt! Jag har verkligen överträffat mig själv när det gäller skolarbete den här terminen. Istället för fem MVG:n fick jag nio stycken! Jag är helt överlycklig! Nu har vi bara massa roliga saker kvar som balen, bada, slappa och umgås med alla innan vi skiljs åt. Jag undrar hur mycket mitt smink kommer rinna på fredag. Efter tre fantastiska år i denna, lite mindre fantastiska, skola inser jag nu hur jävla mycket jag kommer sakna alla! Tänk hur jävla många nya kompisar jag har fått! Och nu ska man kanske inte träffa dem mer.
Jag går alltid runt och oroar mig över något. Den här veckan har det varit skolarbetet, förut har det varit skolarbetet och allmän oro över mig själv. Nu är det tillbakalängtan. Till min klass som jag fortfarande kommer träffa i en vecka, men man känner den där känslan. Det känns som söndagsångest. Man vet att det snart tar slut så man kan inte glädjas fullt ut. Så känns det. Hela vägen in i hjärtat. Det gör ont, tro mig.
Förlåt alla. På senaste tiden har jag väldigt lätt blivit sur på er. Ärligt talat tycker jag att jag har haft rätt anledningar, men det känns konstigt. Jag känner mig elak även om jag kanske inte borde behöva göra det.
Solen skiner faktiskt en aning just nu. Jag fryser som vanligt, eller ja, det har blivit som vanligt nu. Jag fryser nästan hela tiden nuförtiden. Det beror nog på mig själv...
På onsdag ska jag och Johanna gå hem från skolan. Jag undrar om vi får med oss några fler. Även om Jakob sa att han kanske skulle hänga med tror jag att jag blir besviken om jag hoppas för mycket på det. Linnéa bangar nog inte, men det gör nog alla andra. Fast å andra sidan fattade de nog det som att vi skulle göra det på sommarlovet, men det blir inte samma sak då. Grejen var egentligen den att gå hem från skolan. Det känns liksom klassiskt så det ska egentligen ske en skoldag.

Sommarlov. Fyra dagar kvar att umgås med vänner och fyra dagar kvar att njuta av att inte ha blivit stor än. På den femte dagen är det skolavslutning. Den sista dagen i kunskapsskolan och den sista dagen att se sina vänner samlade på ett ställe. Efter det kanske man inte får se dem alls. Jag ska inte gå i samma skola som någon annan av niorna. Det känns helt sjukt ledsamt. Trots att Jakob, Patrik, Pontus och Bea ska gå i Åva, som inte ligger mer än några hundra meter från Tibble blir det inte samma sak. Det är inte direkt så att man kommer träffa dem varje dag. Jag vill inte ens tänka på det mer.
När jag gått upp imorse satte jag mig vid TV:n och kollade på Miami Ink ett tag. Jag vet egentligen inte varför, men det blev så. En av de som tatuerade folk sa något jag snabbt började fundera på. Han sa: "Man lär sig mer av att resa än att gå fyrtio år i skolan". Jag tror att han har rätt, halvt. Men om jag tänker på mig egen skolgång hade jag inte lärt mig mycket utan att ha gått i skolan.Om man ränkar alla klasskompisar jag har haft genom året blir det nog minst sextio-sjuttio stycken. Och på det har jag lärt känna nästan alla i mina parallellklasser och ganska många i klasserna över och under min. Det blir hur mycket folk som helst! Man lär sig på att resa, men jag ångrar inte för en sekund att jag har gått i skolan i tio år. Jag har lärt mig mycket av skolan och det tycker jag är bra.

Nu ska jag göra i ordning det sista, sedan skall vi bege oss ut. ÅKA BIL!
Något saknas i mitt hjärta och jag tror jag vet vad det är. Något fyller mitt hjärta och jag vet vad det är.
Tack för att ni finns och jag önskar att det fanns mer tid att bara vara.
Hörs ikväll!
God dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0