Född Leksing

Jo, det är sant. Och jag har till och med en haklapp där det står "Född Leksing" på haha. Okej, jag är inte född i Leksand, men jag har alltid hållt på Leksand. I varenda möjliga sport.
Jag sitter och funderar lite och jag insåg nyss att jag för en gångs skull faktiskt fått det jag vill. Min önskan gick i uppfyllelse framför någon annans. Jag tror att det är första gången det händer och det lite konstiga är att jag inte känner mig överlycklig för det. Jag känner mer medlidande faktiskt, men självklart är jag glad! Tack Gud för livets små gåvor och tack Gud för sommarlov.
Jag hade fel. Sommarlovet blev inte bara ångest och tillbakalängtan, snarare tvärtom. Nu ser jag fram emot lovet och till och med lite till gymnasiet. Detta vände nog tack vare Jakob tror jag. Tack för det Jakob! Mackor, Insane och sommarlov for the win.



Såhär ska sommarn se ut. Sol och grön gräsmatta. Regnet faller och jag tror faktiskt att vår gräsmatta inte är så speciellt grön heller. Efter att vi bytte tak var den mosad och en aning brun. Suck -.- när kommer sommarn tillbaka?
Jag har nästan slutat rita kom jag precis på. Varför skulle det bli så? Jag kommer ihåg dessa dagar då jag låg där på sängen och njöt av att inte behöva plugga. Även om jag kände mig stressad blev jag lugn av musik och mina teckningar, vilket jag såklart fortfarande blir, men det var då jag behövde det.
Med betygen jag nu fått, som är förvånadsvärt bra, känner jag mig lugn inför gymnasiet. Detta har fått mig att inse att jag faktiskt inte är dum. Jag är ganska duktig i skolan och detta har hjälpt mitt självförtroende.
Jag presenterade nyss Erik Hassle för min mamma, eller ja, tvärtom kanske. Jag tänkte väl att det var dags snart. Man vet aldrig när jag köper hans första skiva och tjatar om att få den spelad under en biltur som kanske slutar i Dalarna. Mmm, vilken fantastisk röst han har. En riktig naturbegåvning.

Borde jag skriva svenska låtar? Är det vad min röst är till för? Svenska texter?
Kanske något jag borde fundera på en aning.
Nu ska vi spela kort.
Dags att öppna dörren för världen utanför.
Hela världen är så underbar, bara man får ett svar.
God kväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0