Jag hatar söndagar och var tog sommarn vägen?!

Det enda som blev bra idag. Namnet på detta inlägg. Hela dagen har varit skit. Skitväder, skitsällskap, skittråkig och skitseg. Jag har säkert suttit vid datorn i sju timmar eller något.
Det är sex grader ute! Det är ju juni! Unbelieveble. Blåsten gör det inte direkt bättre. Jag skulle absolut inte vilja gå ut.

Inget Gröna Lund imorgon heller. Vädret tar över Sverige. Eller ja, Stockholm i alla fall. De har skjutit upp det till tisdag istället, men då kan inte jag. Ännu ett minus till söndagar...
Jag fick i alla fall värsta musikkicken idag. Jag vill skapa musik. Jag vill starta band. Jag vill sjunga tills stämbanden somnar. Jag vill skrika mig hes. Jag vill äta mackor och prata med Jakob. Nu blev jag sällskapssjuk också...
Ett band med bara jag och massa killar som spelar hur bra som helst. Underbart. Det är precis så jag vill ha det. Jag vet inte varför det alltid måste vara killar involverade, men så är det. Jag har i och för sig alltid tyckt väldigt mycket om att umgås med killar. Fast jag känner inte så många lediga trummisar, eller basister för den delen, varken tjejer eller killar. I alla fall inga som vill göra samma musik som jag vill. Jag vet knappt vad jag vill göra. Det är svårt att testa olika genrer när man bara har en stålsträngad gitarr som vapen. Det är svårt att skapa coola trumeffekter utan trummset eller trummis. Det är svårt att få det att låta rockigt utan elgitarr. Jag har ju en, men förstärkaren suger, jag börjar bara skratta när jag spelar på den.
Jag tror att jag vill göra någon sorts musik som liknar Neverstores och Bullet for my Valentines musik. Deras musik liknar inte varandra så speciellt mycket, men en blandning kanske blir bra.
Jag tror bestämt att pappa ska sova nu.
Jävla internet...
God natt på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0