Obama

De senaste två timmarna har jag, Johan, Eric och Fredrik suttit och spelat kort. Efter ett tag hoppade Johan av och efter det har jag säkert varit president minst tio gånger. Vi döpte spelet till "Obama" eftersom han faktiskt är både neger och president och nej, jag är inte rasist för att jag säger neger. Eftersom jag inte menar något rasistiskt med det kan ingen kalla mig rasist. Eller jo, det är såklart fortfarande möjligt, men på falska grunder. Jag tycker personligen att det är den som pratar som bestämmer vad som menas.
Imorgon blir det majstångsresning i Ullvi, efter ett glatt besök på Nyåker. Min favoritplats på hela jorden. Ärligt talat är majstångsresning typ det mest långtråkiga som finns. Man höjer en meter i taget och efter varje höjning sjunger man minst en låt. Suck, det tar typ två timmar innan den är uppe. Man brukar alltid sitta där i sluttningen och längta tills man får åka hem igen. det är synd för jag älskar att bara sitta där och lyssna på när alla sjunger. Det är så mysigt och med världens bästa utsikt kan det inte gå fel.

Efter natten på altanen, då jag låg och frös hälften av tiden, gick jag snabbt in och värmde mig. Först gick jag upp och kollade om TV-rummet var ledigt, men jag när jag såg/hörde att min bror låg där och snarkade som en gris smög jag, i en knarrig trappa, ner igen och la mig i soffan. I den soffan spenderade jag flera timmar med att sova. Trots att jag sov i säkert sju plus fem timmar är jag hur trött som helst. Jag brukar aldrig vara trött. Imorgon får vi nog i alla fall sova ut ordentligen. Mamma och pappa måste sova ganska länge innan de får köra bil igen...
Med tanke på att det ikväll (och egentligen hela dagen) har varit extremt kallt för att vara juni blir det nog inget sova på altanen i natt. Jag fryser lagom som det är nu och jag vill inte ens tänka på hur kallt det kan vara utomhus.
Solen sken faktiskt i en halvtimme idag. Den där halvtimmen då det är halvljust ute, när solen precis ska gå ner. Tack för lite solljus den sista ljusa halvtimmen en midsommarafton.
Jag skulle vilja ha en bok om hur man läser kroppsspråk. Då skulle man till exempel kunna se när folk ljuger, är ledsna fast de låtsas vara glada eller allmänt bluffar. Kanske när man spelar kort. Jag tror också att man till en viss del skulle kunna lära sig lite mer om varje person genom att läsa kroppsspråket. Sådant tycker jag är intressant.
Om jag var tvungen att bestämma mig för ett jobb nu skulle det lugnt bli sångerska. Jag känner mig som en liten tjej, fast jag antar att jag alltid har varit den där lilla tjejen som vill bli sångerska. Det är något jag alltid har velat bli och något jag faktiskt alltid har varit bra på. Det där med musiken är så speciellt för mig.
Jag skulle faktiskt också kunna tänka mig att bli psykolog, någon typ av journalist eller jurist. Lagar och skrift är också något som intresserar mig väldigt mycket. Det är spännande och man måste alltid tänka till lite extra för att göra ett riktigt bra jobb.
När jag tänker jobb tänker jag automatiskt på Mikael Fransson. Det beror kanske på att jag faktiskt skulle kunna tänka mig ett jobb krönikör eller alternativt reporter.
Det går en förkylning runt i detta hus och jag tror att den just sög åt sig min energi. Jag vill inte bli sjuk på sommarn! Mitt i terminen är det helt okej, då slipper man plugga om man har tur, men nu missar man ju massa roliga saker. Värdelöst.
Det är en enda stackars människa inloggad på min kontaktlista på msn. Det är helt otroligt lite! Är inte detta en natt då man faktiskt är vaken lite extra länge? Även om ens föräldrar sover har lagt sig är det väl inte förbjudet att vara uppe och prata med mig lite?
Nu är det dags för alla att nyktra till och ladda batterier genom sömn.
God natt världen, vi ses imorgon.
Jag älskar dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0