Det är alltid någon som tänker på dig

Död... efter två nationella prov i engelska och en riktigt trist film om växthuseffekten som varade i en och en halv timme.
Den sista timmen av filmen satt Josefin och lutade på mig och sedan hade min rumpa domnat helt! Det kändes lite mysko haha.
Man borde inte få göra så tråkiga filmer, seriöst! Linnéa tycker att jag är dum i huvuder, men jag bryr mig inte ett skit om miljön på jorden. Det är vårat eget fel så vi får skylla oss själva. Människan är ond från början till slut. Vi förtjänar inte en bättre jord.
Igår föddes min glädje på nytt. Jag hittade Peyton Sawyers (rollfigurens) myspace-sida! Där stod alla hennes favoritband och jag bara älskar hennes musik och hennes teckningar! Nu ska jag bara lyssna som fan haha! Jag är seriöst besatt av One Tree Hill! Men det är inte bara jag. Det är Josefin också!!
Jag undrar vem som tänker på mig just nu. Av alla sex komma åtta miljarder människor på denna jord, vem tänker på mig just nu? Jag undrar om livet är en fest. Ska man göra det man vill och ha kul? Varför i så fall skapade man lägenheter, bilar, gator, jobb, pengar? Allt har förstört våran jord. Jag tror att det är för sent att göra något åt det. Om allt ändå vore som förut, inga bilar, lägenheter, jobb, skolor, gator... Ingen girighet. Jag tror att det är det som skapade monstret människan. Vi blir aldrig nöjda.
Jag vill göra om mitt rum. Helt! Sätta upp massa teckningar jag gjort och måla väggarna gråa. Kanske till och med köpa svarta gardiner. Mitt rum skulle bli den bästa platsen på jorden och jag skulle spendera all min lediga tid med att ligga på sängen och rita. En total makeover! Det skulle verkligen behövas i mitt liv just nu.
Jag vill verkligen lära mig rita. Sådana där teckningar som Bella brukar göra. Hur lär man sig rita? Hur kan man säga något utan att använda ord?
Nästa helg gäller det. Ska jag klippa mig? Min moster kommer då och hon är frisör så den enda personen som klippt mig är hon. Förutom när mamma har klippt bort tuggummi som fastnat eller när jag klippte mitt hår själv i sexan. Det blev ganska bra faktiskt. Jag funderar på att klippa mig, jag tror jag ska göra det, men kanske inte fullt så kort som jag hade planerat. Möjligtvis aningen längre. Hjälp mig nu!
I sommar ska jag, Josefin, Jakob, Linnéa och kanske några fler, gå hela vägen från våran skola till Åkersberga. Det är cirka en och en halv mil hela vägen. Det kommer ta minst fyra timmar. Dessutom har vi planerat att stanna hos Jakob, halvvägs ungefär, och äta körsbär och sova på hans trampolin. Vilket litet äventyr. Jag kommer ihåg när jag och Linnéa satt på tåget på väg hem från skolan och jag plötsligt kom med denna fantastiska idé. Jag hittar på så mycket konstigt.
Men jag har kul, oftast i alla fall. Jag har alltid kul med Jakob.
Imorgon brakar det lös, det ska bli så kul! Sist låg alla och sov i högar på golvet och i soffan. Sofie gick upp och la sig på Josefins rum och kramade Josefins får haha! Alla mobbade henne och sa att hon var fet! Vilket hon ABSOLUT inte är. Det var jättekul och det tog ungefär två timmar att äta middag bara för att Sofie sprang upp och låste in sig på toan hela tiden haha.
Idag upptäckte jag ett nytt band. Travis. Mysig musik alltså. Ett av banden på Peytons lista såklart, jag kunde inte låta bli. Peyton och Lucas pratade dessutom om Travis i serien igår så jag var bara tvungen att kolla om de var så bra som de sa. Det var sant!
Jag och Josefin har gått igenom så mycket tillsammans på bara ett halvår. Glädje och sorg. Mycket glädje, väldigt mycket glädje. Biobesök, tjejkvällar, flumkväll på hennes golv haha! Det var en kväll att minnas. Tänk, så många minnen på så kort tid. Vi har nästan alltid kul! Alltid faktiskt, förutom när vi inte har kul.



I väntan på tåget. Den dagen ställde jag mig på tågspåret och tog bilder på allt möjligt. Då kom en mamma och skällde ut mig för att hon tyckte att jag inte föregick med gott exempel för hennes barn. När jag hade hoppat upp från spåret fortsatte hon att tjata, fan vad trött jag blev. Alla tror verkligen att jag är dum i huvudet, ser jag så jävla korkad ut?
Jag sitter och ritar te-koppar. Jag försöker rita den där perfekta te-koppen som liksom smälter. Det blir ganska bra. Men det är svårt. Jag vill verkligen kunna rita bra! Det är så himla svårt att få det som man vill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0