Back on track

Hej igen!

Nu är jag hemma igen. Skönt, men ändå inte. Jag älskar att åka skidor. Det är en sådan härlig känsla att glida nerför
backen i en jävla fart. Helt underbart.
Imorse på bussen satt jag och såg solen gå upp över Skåne. Det var jättevackert. Himlen skiftade i ljusblått, ljusgult och
brandgult. Många olika nyanser. Det var rörande vackert.
Sedan stannade vi och käka frukostbuffé och utanför fönstret, på en grej, satt en stor vråk. Säkert etthundratjugo
centimeter mellan vingspetsarna. Och när jag skulle borsta tänderna ställde jag mig ute på gräset och såg på vråken.
Efter att tag flög den iväg. Uppåt på kroppen var den ljus, nästan vit. Den gled vidare längs motorvägen och satte sig i en
ek cirka femtio meter längre bort.

När vi åkte uppåt landet, genom Sverige, sken solen mer och mer. Jag fick verkligen den där vårkänslan i mig. Snön smälter, solen skiner och allt känns som en ny början. Jag har alltid älskar våren. Den där underbara känslan! Man blir bara så glad på våren!
Jag borde säkert skriva en massa saker om alp-resan, men jag vet inte vad jag ska säga. Jag åkte skridor, buss och låg och sov typ hela tiden. Utsikten från hotellrummet var helt otrolig, men jag tröttnade efter första dagen. Det enda som var coolt var vädret. Fast tre dagar var det mest stormblåst. Inte speciellt kul att åka skidor när man är rädd att åka utför ett stup. Man såg bara några meter framför sig, det var läskigt.
När vi kom till parkeringen från Åkersberga IP frågade jag pappa: "Kan vi åka en sväng med bilen?". Då hade vi suttit på en buss i trettio timmar. Jag blir bara så kär i vårsolen. Jag kan ibland inte förstå hur jag kan bli så förälskad i solen.

Jag kommer ihåg när Tua förra året frågade alla i klassen vilka vårtäcken de hade sett. Jag hade sett blåsippor i backen bakom vårat hus, och när hon frågade var jag hade hittat dem svarade jag: "På min baksida". Det tyckte min klasskompisar var roligt! Jag blev totalt utskrattad, men det gjorde inget. Jag hade skrattat ihjäl mig om det var någon annan som sa det.
Jag skulle helst av allt bara ligga med någon fantastisk liten människa i gräset i vårsolen och bara se på himlen. Det är synd att snön fortfarande ligger kvar här i Åkersberga, varför ska den göra det när man inte kan använda den till speciellt mycket? Kan det inte få vara vår här? Allt annat i Åkersberga suger i alla fall, förutom några små personer som bor här då.

Nu ska jag gå, troligen somnar jag ändå snart. God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0