Open your eyes

Jag har tråkigt, riktigt tråkigt. Kollade nyss på One tree hill-klipp på youtube. Åh, jag älskar One tree hill! När säsong sex kommer ut ska jag köpa den direkt! Just nu har jag bara säsong ett till fyra. Man måste ju hinna kolla på dem också haha.
Jag tror inte att jag har skrivit något om min nya frisyr, eller det har jag säkert gjort haha. Men jag är faktiskt nöjd. Det är skönt med kort hår. Jag kommer ihåg när jag var typ sju år och jag borstade aldrig håret så mamma gav mig två alternativ: Börja borsta håret eller klippa av det. Gissa hur sur jag var på mamma! Sedan dess har jag aldrig gjort något så drastiskt med mitt hår. Jag har bara låtit det växa och bli långt och slitet. Men borstat det har jag i alla fall gjort.
Det här var början på "mitt nya jag". Nu är det dags att ta tjuren vid hornen och faktiskt göra något åt det hemska monster jag har blivit. Man är nog aldrig egentligen nöjd med den man är. Jag vet i alla fall ingen som är helt nöjd. Människan är på tok för girig för att någonsin bli nöjd.
Jag vill starta ett band, ett riktigt jävla band som repar varje vecka och skriver massa låtar hela tiden! Fatta vad härligt med ett eget garageband. Det vill jag ha. Sitta och skriva låtar tillsammans i en gammal soffa som står där i ett hörn. Gangbang!
Jag blir alldeles för lätt avundsjuk. Så fort mina kompisar ska vara med någon annan av deras kompisar blir jag jätteavis! Det är så himla störande, jag vet liksom inte vad jag ska göra åt det heller. Det i sig gör att jag blir sur och deperimerad haha. Vilket jävla vrak jag är. En liten lodis, en liten uteliggare som ligger på gatan och tycker synd om sig själv. Tigger pengar och dricker öl. Det är min framtid. Okej, det kanske inte är fullt så allvarligt. Jag har trots allt hyffsade betyg. Jag ska dessutom plugga massa språk på gymnasiet. Då har man goda chanser att komma någonvart.
Jag har börjat rita! Alltså, hemma på mitt rum. På kvällarna ligger jag där på min säng, lyssnar på musik och ritar massa emobilder. Vissa av dem blir ganska bra. Det var faktiskt enklare än jag trodde. Det är bara att börja. Annars lär man sig aldrig. Det är kanske också en del av "mitt nya jag", att lära mig något jag inte trodde att jag kunde. Bara jag inte slutar haha!
Jag vet världens coolaste bandnamn! Tesla. Det är så jävla coolt. Dessutom äger deras musik.
Nu ska jag gå och lägga mig.

 Coolaste tjejen på jorden! God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0