See these bones

Idag är jag inte ensam, inte innerst inne. Även om rummet jag sitter i är tomt "Someone's watching over me".
Jag tror inte att jag förut har insett hur mycket jag älskar musik. Jag älskar musik! Jag är kär i musik.
Jag funderar på att köpa en 120 GBs ipod. Jag ska sitta där och fylla på med musik tills jag spyr. 30 000 låtar. Det är några stycken. Inte för att det skulle räcka till all min musik haha. Jag lyssnar på några olika band.
När ska Josefin logga in? Jag som ville snacka med henne.
Jag undrar hur det känns att vara känd. Vaknar man upp varje morgon och tänker: "Jag är ju känd!"? Jag undrar hur länge det går innan man blir arrogant. Jag skulle vilja vakna upp och känna det. Bara testa för en dag och känna hur det känns.
NU loggade Josefin in!
Fyfan vad jag blir trött på folk som tycker synd om sig själva. Speciellt dem som försöker bevisa, utan att säga det, att de mår sämre än alla andra och att man ska tycka synd om dem. Många tycker säkert att jag är sådan, det är inte vad jag vill och förlåt i sånna fall! Det är väl ännu ett bevis på att människan är egoistisk och bara bryr sig om att man själv ska ha det bra. Det är hemskt faktiskt. Jag tycker att jag tänker på andra ganska mycket. Hoppas att det är sant...

Mitt stora problem är att uttrycka mina känslor i musiken. Jag får det aldrig som jag vill! Nu låter jag som en barnunge haha. När jag skriver låtar flyr jag alltid från ämnet, omedvetet, så till slut handlar den om något helt annat. Det är så svårt att få det perfekt.
Ännu en tjejkväll på gång måste jag erkänna. Imorgon brakar Bea's tak! Haha!
Och på lördag kommer Patrik hit! Det ska bli väldigt kul faktiskt. Det var nog 5 månader sedan vi sågs sist och vi som alltid lovar varandra att det ska bli oftare, det har nog snarare gått åt andra hållet.
Jag och Patrik i han känt varandra i fyra och ett halvt år nu. Det är förvånansvärt att ett semesterförhållande håller så länge, även om det där med förhållande inte kvarstår haha. Det är kul, Patrik är den mest mogna 93:an jag känner och han är så perfekt liksom. Snäll, snygg och typ världens bästa vän. Haha, tänk vilken tur jag hade. Jag antar att jag får tacka min lillebror som fortfarande envisas med att han hittade Patrik först. Tack Eric!

Jag undrar vad man ska göra för att en kille ska älska en tillbaka, att vara sig själv verkar inte funka. Det är konstigt att vi inte är lesbiska vi tjejer! Det vore så mycket lättare då.
Jag tänker ofta på döden och vad som skulle hände om jag en dag försvann. Vem skulle sakna mig och vem skulle inte ens bry sig? Vad skulle hända sedan? Jag tror inte att det skulle bli så mycket till skillnad. Några få människor kanske skulle saknar mig och bli ledsna, men vad skulle hända egentligen? Ibland skulle jag vilja kolla vad som skulle hända. Kanske en om-maskin. Den skulle visa alla om-frågor man har. Vad skulle hända om...? Vem skulle bry sig om...?
Det vore intressant.
Josefins MSN krashade.
Just nu lyssnar jag på Coldplay. Dem är verkligen bra, men deras musik gör mig deperimerad. Det finns i alla fall ett djup i deras musik till skillnad från min musik...
Jag vill lära mig ta dem där ljusa tonerna som att stora sångerskor kan ta. Jag kan varken sjunga ljust eller mörkt. I alla fall inte extremt av något av dem. Det stör mig något så djävulskt.
Jag älskar regnet på sommaren. Det liksom tvättar alla sår och låter oss börja om på nytt trots att sommaren redan har varat i en månad eller två. Himlen ger oss en chans till. Det kan faktiskt ge en en underlättande känsla, som fyller själen med ro för ett tag. Kanske man vill vara ensam en stund och ligga på gräsmattan i skuggan och tänka igenom vad som faktiskt har hänt. Man kanske blir en bättre människa av att få tänka igenom vad man har gjort, eller vad någon annan han gjort. Men tänk på att det är aldrig ens fel att det snett. jag säger som Runar i hem till midgård: "Men Halvdan, det är aldrig ens fel att två träter". Haha, det är fan det mest klockrena kommentaren jag har hört.
Plikten kallar höll jag på att säga, men nu ska jag faktiskt bege mig uppåt, mot nattens våning. Tänderna skall borstas och kläder skall kläs av och kläder skall kläs på. Låt natten ta över och jag lämnar denna dag med ett léende på läpparna. Farväl och god natt.
Trackback
RSS 2.0