I wanna live

Jag är trasig. I hjärtat. Varför ska det göra så ont? Det enda som tycks hjälpa är att sitta och lyssna på gammal metal från åttiotalet ensam i ett jävla rum. Gråta hjälper knappast. Då känner man sig bara mer ensam. Heta gitarrsolon får duga just nu. Tesla for the win!
I helgen ska jag för hoppningsvis klippa mig, men risken finns att min lilla kusin fortfarande kommer vara sjuk då, och då kan de inte komma. Fan också! Undrar om jag vågar låta mamma klippa mig istället?
Musikprov på torsdag. Imorgon kommer Josefin hit och pluggar med mig. Som tur är kan min mamma det här sm ett rinnande vatten. Hon pluggade nämligen till musiklärare på Kungsgården i Helsingborg förut (det var där hon träffade pappa). TUR att hon gjorde det! För jag gillar livet! Hell yeah, jag gillar livet!

Igår skulle farfar ha fyllt åttiosex år. Jag har tänkt på det hela dagen. Jag kan bara inte glömma allt som är så jobbigt. Jag är knappt glad alls längre. Det är bara att stå ut, men det är alltid jobbigt när man är mitt inne i det.
I söndags flyttade jag min säng. Nu står den rakt ut i rummet. Mycket mysigare. Jag vill måla om väggarna! Svart och grått. Det vore så coolt! Jag tror att jag håller på att bli något sorts emobarn igen. Innerst inne i alla fall. Och tydligen kanske på väggarna också...
Jag borde gå och lägga mig, annars vaknar jag nog inte i tid imorgon. God natt

Kommentarer
Postat av: Calle

Det är ju inte bra att du är trasig i hjärtat :/



Det är nog sant, det enda som hjälper är 80-talsmusik tack vare dess disco sound.

Lyssna på Michael Jackson, han är grym ;) Jag älskar Thriller, Bad och Billie Jean man blir genast på bättre humör! :D

2009-03-23 @ 22:01:54
URL: http://shiibyforlife.blogg.se/
Postat av: Ellinore

Michael Jackson funkar alltid! ;)

2009-03-24 @ 17:37:24
URL: http://loveofmylife.blogg.se/
Postat av: Calle

Japp :P



Bad Cash Quartet fungerar också :) jag har några låtar på min blogg ;)

2009-03-24 @ 17:46:36
URL: http://shiibyforlife.blogg.se/
Postat av: Sofia (kusinen)

Kram gumman! Jag tänker på dig och vill att du ska vara glad och må bra. Du får jättegärna skriva eller höra av dig på något sätt till mig om du vill prata eller så. Här är en som mer än gärna lyssnar och ger goda råd. Kram igen! ;-)

2009-03-24 @ 20:40:36
Postat av: Ellinore

Tack Sofia :) Kom och hälsa på snart! :D

2009-03-25 @ 19:22:57
URL: http://loveofmylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0