En kväll i gräset

Jag lekte med gräset mellan mina fingrar. Molnen rörde sig sakta, rosa, vita och gula va de. Där låg jag i gräset en vårkväll, med endast pyamas. Trallade lite på " Oh, vilken härlig da' ", skriven av mitt eget geni Ted Gärdestad. Denna kväll utspelade sig den tionde maj tjugohundranio. Ensam på en gräsmatta i Åkersberga, Sveriges lilla håla en bit söder om Stockholm. Trots att det äro en håla äro naturen och omgivningen skön.

Smög mig på, ner till sjön för att få se dig bada naken
Vilken härlig da'
Såg du mig, såg du vem det var

Ännu något vackert, sjunget av Ted Gärdestad. Jag har blivit beroende av hans musik! Det känns som att han, i sin musik, verkligen har fått med budskapet. Även om varje av hans låtar handlar om kärlek, som iförsig är ett hyffsat bra tema, blir det inte enformigt. Ett stort plus från mig.
Shit!! Gissa vad jag nyss gjorde! Jag klarade Harpan på trettioåtta sekunder! Jag slog mitt eget rekord med femton sekunder! Haha, bara så alla vet alltså.
Jag är numera beroende av blommor och träd. Jag vill ta den där perfekta bilden en midsommardagsmorgon då dimman håller på att lätta. Daggen glittrar i gräset och solen går sakta upp bakom en björk. Även björklöven glittrar av dagg.
Jag älskar björkar. Bladen sitter så perfekt efter varanda som på trådar som hänger från trädstammen.



Den här bilden alltså. Det kan inte bli mycket vackrare. Tänk att ligga där bland björkarna och se upp på himlen mellan bladen.
 (irriterad för att det inte går att få texten i vänstra ledet igen, fan också)
Nu finns det också ännu en anledning till min ilska idag...
Ååå! Jag är så arg. Gud vad jag hatar dina jävla bortförklaringar! Kan du inte bara erkänna att du gjort fel någon endaste gång och bara släppa det sedan? Så fort jag försöker hjälpa dig blir du arg. Jag säger sanningen och du stänger ut mig direkt. "Du har inte med det att göra, Ellinore". Så säger du alltid. Och ja, du har rätt. Vi håller nog inte kontakten efter nians slut.

I vanliga fall skulle jag nog legat i min säng och desperat försökt somna, men nu är det så att vi är lediga imorgon. Kompledigt faktiskt. Jo, detta för att vi varit i Falun dygnet runt. Det förtjänar vi! Speciellt vi nior med tanke på att vi inte ens fick en halvtimmes extra tid på kvällen.
Där fick vi se lite mer ilska.
Eftersom att den här jävla datorn står i mamma och pappas sovrum måste jag nu bege mig mot mitt rum. De har inte kompledigt haha!

God natt världen, vi ses imorgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0