Gotta pull myself in the right direction

Glöden är tillbaka! Jag insåg det nyss. Jag älskar att spela gitarr! Jag vill lära mig mer! Det är så underbart att sitta och slöspela på min stålsträngade gitarr. Stålsträngad är så vackert!
Detta är en ganska bra dag... egentligen. Förvirringen stiger och tar glädjen med sig. Det händer både bra och konstiga saker, vilket är bra... och konstigt.
Jag har hjälpt mamma och pappa i trädgården ett tag och måste säkerligen ut och hjälpa till mer.
Det låter kanske konstigt. Vi håller på att såga ner grenar från alla jävla ekar på vår tomt. Vi passar på nu innan vi ska byta tak, för det spelar inte så stor roll och några pannor skulle knäckas.
Är tonåren den jobbigaste perioden? Blir det bättre sedan? Det hoppas jag verkligen, jag blir bara så trött på allt! Känslor, förvirring, osäkerhetoch plugg, plugg, plugg! Jag orkar inte mer!


Sommar, sommar, sommar. Det är bara fem veckor kvar till sommarlovet! Det är helt otroligt! Jag kommer inte hinna klart med allt! Jag kommer inte få MVG i engelska och jag kommer inte få VG i teknik. ÅÅÅÅ! Gud vad stressad jag blev nu.
När jag blir stressad brukar jag alltid göra en lista på de ämnen som är mest aktuella just nu. När jag ser att det bara är några få ämnen jag behöver plugga blir jag lite lugnare. Jag är helt klar med sex ämnen nu! Så jävla skönt. Tio ämnen är väl ganska mycket, men jag har inte jättemycket kvar i svenska, bild och musik så det känns inte så bråttom. Vi är dessutom lediga på måndag på grund av att vi var i Falun dygnet runt, så jag ska sätta mig och plugga klart all teknik. Jag och Linnéa måste verkligen plugga SO den här veckan! Den ska vara inlämnad på fredag tror jag. Det ska tekniken också vara. ÅÅÅÅÅÅ gud vad mycket jag har att göra!

Det är för oss solen går upp
Och lyser som guld för kärlekens skull
Solen går opp så oskuldsfull
Och lyser på oss för kärlekens skull

Ted Gärdestad, vilket geni. Så enkla låtar, med så stor betydelse. Han sjunger rakt i hjärtat på mig. Jag verkligen älskar hans låtar! De är så underbara!

Jag skriver ofta om Jakob. Sofie sa det i skolan för några veckor sedan. Det var nog avundsjukan som talade, men hon har rätt. Jakob, jag älskar dig.
Jag undrar om man kan tänka när man är död. Vad händer? Ibland känns det som att det är det stora mysteriet med livet. Vad händer efter döden? Jag tror inte att jag vill veta det än. Det får visa sig när det sker.
Nu ska vi kolla på Mamma Mia! Skriver mer sedan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0