75 år idag

För precis 75 år sedan föddes min mormor. För lite mer än 15 år dog hon, så jag kommer inte ihåg så speciellt mycket. Jag saknar dig i alla fall.

För en gångs skull är världen på min sida och jag får en extra lång helg. Den kommer väl till pass då de värsta veckorna på hela läsåret börjar på måndag. Redovisningar, nationella prov, vanliga prov och boksamtal. Varför ska lärarna vara sådana experter på att samla allt på några få veckor? Det är för mig en gåta.
Men tänk, det är bara fyra veckor kvar till skolan tar slut. En hel sommar är det till skolan börjar igen.

Här sitter jag och lyssnar på Erik Hassle, Sveriges officiellt bästa manliga sångare. Vilken fantastisk röst, det är helt otroligt.

Orden kommer inte lätt. Nu blir det film, god kväll.



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0