Fredagsångest?

Gud vad jag inte vill till skolan på måndag. Snälla, låt mig slippa...
Inte ens Bryan Adams hjälper och då är det riktigt allvarligt. Jag läste klart Pet Semetary idag. Äntligen, säger jag bara. Fyfan som jag har slitit med den boken de senaste veckorna. Den är så sjuk, jag fattade nästan ingenting av vad jag läste. Jag fattade orden, men jag tog inte in dess mening eller betydelse. Men nu är det över. Jag började nästan längta efter att läsa andra böcker.
Nu läser jag istället någon jävla lågbudgetbok som inte innehåller ett enda frågetecken, fast den borde. På ett stort antal ställen. Som tur är är den bara 180 sidor lång, så när man läst några sidor är man nästan klar.

Jag vill ha sommar nu. Jävlar vad jag vill ha sommar nu. Jag låg på min säng och lyssnade på musik. Jag bara låg där och lyssnade, vilket jag inte har kunnat göra på jättelänge. Jag tror att jag har lärt mig att slappna av såhär på slutet av lovet.
Jag började i alla fall längta något otroligt till sommaren när jag lyssnade på en speciell låt som handlar som att gå runt i solen. När jag lyssnar på den låten kan jag inte göra något annat än att lyssna för då kan jag inte koncentrera mig. Då är jag någon helt annanstans.


Nu ska jag trycka i mig massa choklad.
God kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0